Qərb rəsmiləri Türkiyəni Qara dənizdən xam neft daşınmalarının dayandırılmasında günahlandıraraq, Türkiyə boğazlarından keçən nəqliyyatın qarşısını almaq üçün heç bir səbəb olmadığını vurğulayırlar.

Ən azı 22 xam neft tankerinin neftin barreli 60 dollara və ya daha aşağı qiymətə satılmadığı təqdirdə, Rusiya xam neftini daşıyan tankerlərin Avropa dəniz sığortasına daxil olmasını qadağan edən qaydalara görə, Ankarada daşınmaların sığortasız ola biləcəyi qorxusuna görə Türkiyə sularından keçməsi dayandırılıb.

Lakin iki qərb rəsmisi bildirib ki, əksəriyyəti Rusiyadan deyil, Qazaxıstandan gələn neftlə yüklənmiş gəmilərin keçməsinə icazə verilməlidir.

“Görünür, boğazları keçmək üçün gözləyən 20-yə yaxın yüklənmiş xam neft tankerindən biri istisna olmaqla, hamısı Qazaxıstan mənşəli neft daşıyır”, – qiymət həddi ilə məşğul olan qərb rəsmilərindən biri bildirib. “Bu yüklər heç bir ssenari üzrə qiymət həddinə tabe olmayacaq və əvvəlki həftələrdə və ya aylarda Qazaxıstan daşınmalarından sığorta statusunda heç bir dəyişiklik olmamalıdır”.

Qazaxıstanda ChevronExxonMobil şirkətləri tərəfindən hasil edilən neft boru kəməri vasitəsilə Rusiyadan keçərək Rusiyanın Qara dəniz sahilindəki limanlara ixrac edilir və burada Türkiyə boğazlarından Aralıq dənizinə keçid üçün tankerlərə yüklənir. Onun hərəkəti Qərbin Rusiya sanksiyaları altında məhdudlaşdırılmayıb.

Türkiyə G7 qiymət həddinin öz sularında sığortası olmayan gəmilərin risklərini artırdığını bildirib. Və Türk Boğazlarından keçən bütün xam neft tankerlərinin neft sızması və toqquşma kimi hadisələri əhatə etmək üçün etibarlı sığortaya malik olduqlarını sübut etmələrini istəyib.

Sənayenin 90%-ini profilaktika və sığorta ilə təmin edən Beynəlxalq P&I Klublar Qrupu buna əməl edə bilməyəcəyini söylədi. Türkiyənin tələbi, gəminin sanksiyaları pozduğu ortaya çıxsa belə, P&I Club-dan sığorta təminatı tələb edəcək.

Qərb rəsmiləri qiymət həddi mexanizmini müdafiə etdilər. Həmçinin onlar yükün Rusiya və ya Qazaxıstan olmasından asılı olmayaraq Türkiyənin yükgöndərənlərdən əlavə təminat tələb etməsinin lazımsız olduğunu müdafiə etdilər.

ABŞ maliyyə nazirinin müavini Uolli Adeyemo çərşənbə günü Türkiyə xarici işlər nazirinin müavini Sedat Önal ilə məsələni müzakirə edib. ABŞ Xəzinədarlığının zəngdən sonra verdiyi bəyanatda deyilir: “Hər iki rəsmi dəniz neftinin Türkiyə boğazlarından tranzit keçməsinə icazə verəcək sadə uyğunluq rejimi yaratmaqla qlobal enerji bazarlarını yaxşı təmin etməkdə ortaq maraqlarını vurğuladılar”.

Çərşənbə axşamı Böyük Britaniya Xəzinədarlığı bildirib ki, Böyük Britaniya, ABŞ və Aİ qətnaməyə nail olmaq üçün Türkiyə səlahiyyətliləri ilə sıx əməkdaşlıq edir. “Gəmilərin ətraf mühit və ya sağlamlıq və təhlükəsizlik baxımından Bosfor boğazlarına çıxışının qadağan edilməsi üçün heç bir səbəb yoxdur” dedi.

Bununla belə, gəmiçilik sənayesi rəhbərləri bildiriblər ki, Rusiya neftinin axmasına kömək etmək üçün nəzərdə tutulmuş qiymət həddi mexanizminə baxmayaraq, Türkiyə boğazlarında sığortasız və ya daha az etibarlı təchizatçılardan sığortası olan gəmilərin riski artıb.

Rusiya qiymət həddi tətbiq etmək istəyən heç bir alıcıya neft satmayacağını söylədi. Rusiya həmçinin məhdudiyyətlərdən yan keçmək və Hindistan və Çin kimi yerlərə xam neft nəqlini davam etdirmək üçün gəmilərdən ibarət “kölgə donanması” topladı.