Elon Musk-ın ildə 20 milyon Tesla istehsal etmək xəyalı, batareya texnologiyasında böyük dəyişikliklərə səbəb olub-olmamasından asılıdır.
Tesla rəqiblərin qarşısını almaq üçün planının əsas hissəsi kimi daha ucuz elektrik avtomobilləri istehsal etmək istəyir. Lakin bunu həyata keçirmək üçün o, aşağı qiymətli, qabaqcıl akkumulyator texnologiyasına sərmayə qoymalıdır. Mineral tədqiqat şirkəti Tesla-nın batareyalarının xərclərinə nəzarət etmək üçün kifayət qədər iş görmədiyini söylədi. Daha ucuz Tesla, gələcək müştərilərin yeni məhsulunu cəlb etmək üçün etibarlı bir yol olardı. Bunun əvəzinə, Tesla-nın maliyyə direktoru tədbirdə bildirib ki, o, Silikon Vadisinin çox dəbdə olan “səmərəlilik” tendensiyasına diqqət yetirəcək və ildə 20 milyon avtomobil hədəfinə çatmaq üçün lazımi sərmayələri yatırması lazım olan 175 milyard dolları tapacaq. Musk bu həftə Morgan Stanley konfransında Tesla-nın ən ucuz avtomobilinə, təxminən 43.000 dollardan başlayan başlanğıc qiyməti ilə “Model 3-ün istehsal dəyərinin yarısı qədər kiçik bir avtomobilə aparan “aydın yol” olduğunu söylədi. Yenə də Teslanın keçən il təqribən 1,3 milyon avtomobil tədarük etdiyini nəzərə alsaq, Musk-ın məqsədinə çatması üçün hələ çox yolu var. Daha səmərəli olmaq istəyirsə, haradan başlamaq lazımdır? Onların bəlkə də ən bahalı EV komponenti ilə: batareyalar.
Benchmark Mineral Intelligence-in baş direktoru Simon Moores, "Həqiqətən dayanıqlı aşağı qiymətli EV qurmaq üçün tədarük zəncirində bir sıra xərclərə nəzarət tətbiq edilməlidir" dedi. "Batareyalardan başqa bir şey yoxdur və bu, İnvestorlar Günündə Tesla tərəfindən kifayət qədər nümayiş etdirilmədi". Musk hər kəsin ödəyə biləcəyi EV-lərin çatdırılmasında ciddidirsə, o, akkumulyatorların qiymətini aşağı salmağa ciddi yanaşmalıdır. Bunu etməmək bazarı rəqiblərə vermək riski daşıyır. Ancaq bunu bacararsa, Teslanın genişlənməyə doğru aydın yolu var. Tesla üçün böyük problem Litium-un yüksək qiymətidir. Tesla-nın yeni nəsil EV-lərində daha ucuz, daha təhlükəsiz batareyalar istehsal etmək üçün istifadə edilə bilən metal növü olan litium dəmir fosfat (LFP) kimi tanınan xüsusi bir litium növündən istifadə etməli olacaq.
Tesla, 2022-ci ilin ilk 3 ayında istehsal etdiyi avtomobillərinin demək olar ki, yarısının LFP əsaslı olduğunu təsdiqləyərək LFP texnologiyasına sadiq qaldı. Bununla belə, bu yanaşma ilə bağlı bəzi problemlər var. Musk-ın özü İnvestor Günü tədbirində dedi ki, "Birləşmiş Ştatlarda bütün Yer kürəsini elektrikləşdirmək üçün kifayət qədər litium" olsa da, məhdudlaşdıran amil metalın batareya dərəcəli materiallara çevrilməsidir.
ABŞ Çinlə yanaşı ən böyük litium ehtiyatlarına malik olan 5 ölkədən biridir, lakin onun hasilatı olduqca aşağı səviyyədədir. Benchmark-ın məlumatları litium karbonat qiymətlərinin 2020-ci ilin yanvarında 1 ton üçün 7,508 dollardan yanvarda hər zamanın ən yüksək səviyyəsi olan 70,957 dollara yüksəldiyini göstərir. Musk tvitində bunun "dəlilik səviyyəsində" olduğunu qeyd etdi. Şirkət litium tədarükünə nəzarəti öz əlinə almaq istiqamətində addımlar atmağa başladı. 2020-ci ildə Tesla, Şimali Karolinada bir saytı olan avstraliyalı mədənçi Piedmont Lithium ilə çoxillik müqavilə bağladı.
Bütün bunların bir təhlükəsizlik elementi də var. Tesla ehtiyatlarını və tədarük zənciri tərəfdaşlarını təmin etmək üçün çox çalışır ki, onun akkumulyatorları üçün litium-un davamlı axını olsun, investorların vəd etdiyi avtomobillərin sayını istehsal etsin. Təchizat zənciri üzrə mütəxəssis OCI-nin baş direktoru Oliver Chapman, EV sənayesinin ehtiyaclarını ödəmək üçün litium mədənlərinin işlənməsinin 5-10 il çəkə biləcəyini söylədi. "Litiuma planlaşdırılan tələb, tədarükün yetişməsinə qədər bir neçə il ərzində tədarükdən daha sürətli artacaq".