Böyük texnoloji şirkətlər qəddar bir yavaşlama ilə üzləşdikcə yeni genişlənmə sahələrinin axtarışı davam edir. İndi Amerikanın gəlirlərinə görə ikinci ən böyük biznesi olan Amazon buna misaldır. 2022-ci ilin son rübündə onun satışlarının illik müqayisədə cəmi 6,7% artacağı gözlənilir. Noyabrın 17-də Amazon-un baş direktoru Andy Jassy, şirkətin işçilərini ixtisar etməyə başladığını və gələn il ixtisarların daha çox olacağını təsdiqlədi. Jassy bunun rəhbər olduqdan sonra verdiyi ən çətin qərar olduğunu söylədi. Lakin o, “böyük imkanların” qarşıda olduğunu da qeyd etdi. Onun vurğuladığı səhiyyə sahəsi Amerikadakı ən böyük, ən gəlirli və ən çətin biznesdir.
Bir çox texnoloji firmanın sağlamlıq ambisiyaları var. Apple iPhone vasitəsilə rifahı izləyir; Microsoft səhiyyə firmalarına bulud hesablama xidmətləri təklif edir və Alphabet geyilə bilən cihazlar satır və biotexnoloji tədqiqatlara pul xərcləyir. Ancaq Amazon indi ən iddialı təklifi yaradır. Jassinin bəyanatından iki gün əvvəl, noyabrın 15-də o, sızanaqdan allergiyaya qədər 20-dən çox vəziyyət üçün virtual sağlamlıq xidməti təklif edən 32 ştatda fəaliyyət göstərən “Amazon Clinic” onlayn xidmətini işə saldı. Amazon yeni xidməti istifadəçiləri üçüncü tərəf sağlamlıq təminatçıları ilə birləşdirən virtual vitrin kimi təsvir edir.
Amazon Klinikasının işə salınması, telesəhiyyə xidmətləri təklif edən və kərpicdən hazırlanmış klinikalar işlədən One Medical-in iyul ayında elan edilmiş 3,9 milyard dollarlıq alınmasından sonra baş verir (sövdələşmə hələ bağlanmayıb). Onun 790.000 üzvü var. Razılaşmaya əvvəllər Amazon-un abunə xidməti Prime üçün məsul olan Neil Lindsay rəhbərlik edirdi və o, səhiyyənin “yenidən ixtiraya ehtiyacı olan təcrübələr siyahısında yüksək olduğunu” söylədi.
Bütün bunlar Amazon-un mövcud aktivlərini tamamlayır. Onun Halo bandı, 2020-ci ildə satışa çıxarılan geyilə bilən cihaz istifadəçilərin sağlamlıq vəziyyətinə nəzarət edir. 2018-ci ildə o, indi Amazon Pharmacy-nin bir hissəsi olan PillPack rəqəmsal aptekini 753 milyon dollara satın aldı. Amazon Web Services 2021-ci ildə səhiyyə və həyat elmi şirkətləri üçün xüsusi bulud xidmətlərini işə salıb.
Şirkət ilkin qayğının daha rəqəmsal olacağına ümid edir. Çox güman ki, o, bu xidmətləri Amazon-un sağlamlıq xidmətinin digər hissələri ilə birləşdirməyə çalışacaq. Amazon Klinikasının yeni istifadəçiləri Amazon Pharmacy-dən dərman ala bilərlər. Zamanla şirkət Halo bandına istifadəçilərə dərman qəbul etməyi xatırladan funksiya əlavə edə bilər. O, həmçinin 2017-ci ildə aldığı supermarketlər şəbəkəsi Whole Foods-un filiallarında klinikalar yarada bilər. O, səhiyyə xidmətini hazırda dünya üzrə 200 milyona yaxın üzvü olan Prime ilə birləşdirə bilər.
Amazonun öz işlərindən heç də hamısı qüsursuz deyil. O, öz işçiləri üçün sağlamlıq xidmətləri göstərmək üçün başlatdığı və kənar müştərilərə bəzi xidmətlər təklif etmək üçün genişləndirdiyi Amazon Care-i bağlayır. Uorren Baffetin investisiya firması Berkshire Hathaway və JPMorgan Chase bankı ilə əməkdaşlıq olan Haven, 2018-ci ildə işçilər üçün daha ucuz tibbi xidmət təmin etmək üçün quruldu, lakin üç ildən az müddətdə səradan çıxdı.
Digər təhlükə rəqabətdir. Amerikanın pərakəndə satış apteklərindən biri olan CVS, sentyabr ayında böyük bir ilkin tibbi yardım təminatçısı olan Signify Health üçün Amazon-u qabaqladığı bildirildi. Oktyabr ayında Walgreens Villagemd-dəki payını 5,2 milyard dollar sərmayə ilə artırdı. JPMorgan bu yaxınlarda özünün ilkin qayğı mərkəzlərini açdı. Amazon-un yeni müəssisəsi eyni zamanda virtual sağlamlıq xidməti göstərməyə həsr olunmuş texnologiya startapları olan Ro və Hims & Hers ilə rəqabət aparacaq.
Nəhayət, Amazon tənzimləyicilərlə mübarizə aparmalı olacaq. Federal Ticarət Komissiyası, One Medical müqaviləsini araşdırır. Amazon Klinikasının ələ keçirilməsi və işə salınması kimin həssas sağlamlıq məlumatlarını saxlamasına icazə veriləcəyi ilə bağlı suallar doğuracaq. Amazon, "biz müştərilərin sağlamlıq məlumatlarını qorumaq üçün vacib missiyaya diqqət yetirməyə davam edirik" dedi. Klinikalarda saxlanılan müştəri məlumatlarını digər məhsul və xidmətlər vasitəsilə toplanan məlumatlardan ayırmaq üçün firmaya güclü təhlükəsizlik divarları qurmalı ola bilər. Lakin məlumatların məxfiliyi ilə bağlı narahatlıqların təmin edilməsi Amazonun öz biznesinin qalan hissəsində ustalıqla tətbiq etdiyi bir çox məlumat mübadiləsi imkanlarını məhv edə bilər.